Case

Hadde det ikke vært megafett om vi kunne snakke effektivt med vippserne?

Med Salesforce CRM og Marketing Cloud skaper Vipps enda bedre kundeopplevelser for sine 3,7 millioner brukere av Vipps App’n både på Vipps tjenester og nylig lansert Mobilapponement.

Vår erfaring med Stretch er veldig god, dyktige mennesker som evner å se detaljer og det større bildet parallelt. Samarbeidet fungerer veldig bra, de jobber svært strukturert og vi har en god og åpen dialog  – Vilde Næss Arnulf, CRM Manager hos Vipps

«Jeg vil spesielt trekke frem evnen til å se løsninger, komme med nye forslag til hvordan ting kan gjøres bedre enn hva vi opprinnelig hadde foreslått. I tillegg er det et stort pluss at de er opptatt av å sette oss inn i hva de har gjort, lære oss og sørge for at vi forstår vår egen Salesforce løsning» – Vilde Næss Arnulf, CRM Manager hos Vipps

I 2019 startet Stretch Salesforce samarbeidet med Vipps. Arbeidet startet som support for løsningene til bedriftsmarkedet innen de tre sentrale produktområder, Sales- og Service Cloud, Marketing Cloud, samt Partner Community Cloud. Med en stor kundebase og en kompleks datamodell ville Vipps utvide bruken av Salesforce for å kunne skape enda bedre kundeopplevelser.

I 2020 ble også Vipps sin private kundebase på 3,7 millioner tatt inn i Salesforce og Marketing Cloud. Stretch ledet implementeringen og fokuset ble lagt på å skape kundesegmenter innenfor B2B, B2C, spesielt knyttet til at Vipps nå tok steget og lanserte Mobilapponement i Vipps App’n.

I Marketing Cloud kan Vipps nå sende kunder mer personalisert og riktig kommunikasjon til riktig tid ved bruk av intelligent og automatisert markedsføring. I Advertising Studio i Marketing Cloud når Vipps ut på sosiale medier med førsteparts data og enda flere målgrupper med såkalte «lookalikes». I Journey Builder i Marketing Cloud kan Vipps designe og skape automatiserte kundereiser på tvers av samtlige kontaktpunkter, inkludert e-post, mobil, annonsering, salg og service.

Et sentralt arbeid for Stretch har vært å bidra til å videreutvikle Vipps sitt sterke merkenavn og brands ved å tilpasse alt av designmaler i de forskjellige Marketing Cloud funksjonene.

 

Kontakt oss

 

Vipps
Vipps er Norges ledende fintech selskap innen smartbetaling. Gjennom sammenslåingen med BankID og BankAxept leverer de nå også løsninger innen elektronisk ID og betaling i butikk. For å komme dit de er i dag har Vipps hele veien vært raske på ballen ved ta i bruk ny teknologi for å gjøre sine tjenester trygge og effektive.

Stretch Engage
Stretch Engage realiserer løsninger på Salesforce-plattformen til store og små kunder i Norge.

Del dette innlegget