Visma e-conomic salgsavdeling ønsket å implementere Service Cloud Voice for å effektivisere Salgsavdelingen. Det var behov for en telefoniløsning integrert med Salesforce for effektiv håndtering av inn- og utgående samtaler, og for å sikre en sømløs opplevelse for både selgere og kunder.
Visma e-conomic er en ledende leverandør av skybaserte regnskapsløsninger og hjelper bedrifter med effektiv økonomistyring. Deres salgsteam ønsket et mer integrert og profesjonelt tale-kommunikasjonssystem i Salesforce.
For å møte deres behov, implementerte Stretch Engage løsningen Salesforce Service Cloud Voice med AWS-integrasjon. Hovedpunktene i løsningen inkluderte:
- AWS-provisjonert nummerserie: Slik at alle selgere kunne ringe ut fra ett profesjonelt nummer.
- En enkel IVR meny for å håndtere innkommende samtaler.
- Integrasjon mot Salesforce Console: Mulighet for å ringe direkte fra kontaktkort eller Omni-Channel widget.
- Forbedret anropsopplevelse: Hvis en kunde returnerte en ubesvart samtale, fikk de en profesjonell hilsen før de ble koblet til en ledig selger.
Implementeringen ble gjennomført i på kun tre uker. Det tekniske oppsettet gikk smidig og effektivt, takket være god planlegging og et erfarent team. Den største utfordringen lå i ventetiden knyttet til nummerprovisjoneringen fra AWS, som tok noe lenger tid enn forventet. Likevel ble prosjektet fullført innenfor tidsrammen, med en solid løsning på plass.
Working with Stretch on the project was a dream. We had a very tight deadline, which was met easily by the team. e-conomic would definitely partner with Stretch again
– Malene Halskov, Salesforce Project Lead
Med den nye løsningen har Visma e-conomic forbedret salgsprosessene sine, og hvert kundeanrop blir nå håndtert effektivt. Nøkkelresultater inkluderer:
- Økt produktivitet: Automatisk loggføring av samtaler og bedre kundesynlighet, reduserer manuelt arbeid med 50%.
- Raskere utgående samtaler: Selgere kan ringe direkte fra Salesforce, noe som reduserer oppstartstid på samtaler med 40%.
- Forbedret sporing og rapportering: Sanntidsanalyse av samtaleaktivitet og kundedialoger for datadrevne beslutninger.
- Sømløs opplevelse med omni-channel: Mulighet til å håndtere samtaler, e-poster og chat i én plattform, slik at ingen kundehenvendelser går tapt.
Tenker du å sette opp Salesforce Voice eller ønsker mer informasjon om prosjekt og leveransen?